Monday, April 19, 2010

Salam Cinta buat Saudara2

Salam perjuangan buat sahabat seagama dengan ku....

Moga hidayah ALLAH bersama kita... blog ini ku buat,hanya untuk jalan dakwah....maka akan ku terapkan dalam hidup ku ini, TIADA HARI TANPA DAKWAH.... buat pertama kalinya aku memanjatkan syukur buat yang Esa atas nikmat dan kurniaanya, dalam kesempatan ini aku dapat menulis...moga ini bukan yang terakhir dariku ya rabbi.... keduanya selawat dan salam atas junjungan mulia MUHAMMAD S.A.W junjungan mulia, bagiku tiada Islam tidak seutuh ini kalau perjuangan tidak dimulakan Rasul, Islam yang ku pegang, sesungguhnya dengan nama mu ya ALLAH, kehidupan ku menjadi indah..indah dan tenang dalam qalbuku...seterusnya yang ketiga, buat keluarga ku,yang tercinta, sesungguhnya kerja-kerja jalan dakwah ku tidak langsung dihalang oleh mereka,kerana usaha-usaha agama semata-mata utk Islam bakal beri manfaat utk semua.

Seterusnya saudara Muhd Syafiq yang telah membwa ku ke dunia blog ini, sahabat2 seperjuangan dari mula perkenalan sepanjang hayat ku, sehingga kini, muallim muallimah, ulama-ulama, shuyukh-shuyukh yang ku cintai... hanya ALLAH yang mampu membalas jasa kalian, kerana ilmu yang dicurahkan kalian kepadaku, maka beginilah adunan dari acuan yang kalian sediakan...sesungguhnya adunan ini masih mentah, masih perlu dibakar lebih banyak utk mendapat kelazatan hasilnya.... sekali lagi ku tekankn, ilmu ALLAH ini cukup luas medannya...maka mari wahai sahabat...terapkan ilmu dan perkasa kan dengan amal apa yang telah dipelajari...moga ilmu itu manfaat buat mu dan ummah wahai komrad2 sesyahadah denganku.

Sesungguhnya sahabat2, sepanjang perjuangan yang beronak duri ini,aku lihat,kalian lah tempat aku berkongsi suka duka, resah gelisah, tempat aku mengadu yang sepatutnya dan juga tempat aku berkongsi titisan-titisan ilmu dari yang maha esa...maka saudara-saudara ku, jgn letak kan usaha dalam agama itu sesuatu yang membebankan dirimu...berusahalah...jangan lihat natijah, sesungguhnya hikmah usaha kalian di nilai Rabbul 'Izzati sekali apa pun yang dilakukan di jalan Nya....maka didiklah diri, semerbakkan jiwa, tenangkan hati,dengan mengingati Nya...

Setakat ini dariku wahai sahabat2.... aku selitkan satu kata2 pujangga bersifat pembakar semangat buat kita pejuang mengejar redha Allah.... saidina Ali Karramallahhu Wajhah pernah berkata,
"barang siapa yang mengajar padaku walau satu huruf, maka aku sanggup menjadi hamba baginya"...
renungkan sahabat2... salam ukhwah dariku...moga kita terus istiqamah dalam usaha memartabatkan agama Allah di muka bumi...amin Ya Rabb.....



No comments:

Post a Comment